Visitator

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre den gode kvalitet i ældreplejen i Norddjurs Kommune  

Vi har forrygende travlt i Visitation og er derfor blevet opnormeret, så kan du skabe en tillidsfuld relation på kort tid, og elsker du at nørde med lovstof, så har vi stillingen til dig her. 

Vi tror på, at alle mennesker er noget særligt. Derfor arbejder vi i Norddjurs aktivt med at støtte vores borgere i at skabe rammerne for det liv, de ønsker. Vi tager afsæt i deres livshistorie og drømme for fremtiden og inddrager aktivt familie og netværk.  

Det kræver dygtige, faguddannede medarbejdere, som har lyst til at være en del af en nysgerrig og udviklende kultur.  

Om jobbet 

Visitatorrollen i Norddjurs kommune dækker en bred vifte af funktioner, men hovedopgaven er myndighedsfunktion i forhold til sagsbehandling efter servicelovens paragraffer.

Vi søger en kollega til vores hjælpemiddelteam, som indbefatter visitering til primært Servicelovens § 112, §113 og §116.

Derudover vil du sammen med dine kolleger løse en lang række forskellige opgaver, så som: 

  • Bemanding af kvik service, som er et tilbud til borgeren om at komme og få behandlet deres ansøgning i forhold til basishjælpemidler med det samme og tage hjælpemidlet med hjem
  • Tværfaglige konferencer blandt andet med kollegaerne der visiterer pleje og praktisk hjælp da vi arbejder hårdt på at nærme os helhedsvisitering omkring den enkelte borger
  • tæt samarbejde med plejen både i Sundehed og Omsorg og i Socialområdet omkring APV hjælpemidler

 Stillingen er på 37 timer og ønskes besat fra 1. juni 2024

Afdelingen har træffetid 4 hverdage fra kl 8 – 15. Der igangsættes pr. 1. maj en prøvehandling omkring vores telefonindgang, hvor det bliver et fast team der skal varetage opgaven 

Vi forsøger at skabe størst mulig fleksibilitet i arbejdslivet, og der vil være mulighed for hjemmearbejde hver 2. fredag 

Samtidig arbejder vi lige nu på at skabe en ramme for endnu større fleksibilitet så arbejdsliv og privatliv i højere grad hænger sammen 

Om dig 

Du er sundhedsfaglig uddannet og har erfaring inden for området enten fra det kommunale eller regionale regi. 

 Vi forestiller os, at du:   

  • Har mod på en hverdag med mange nye og spændende udfordringer  
  • Er analytisk og reflekterende på både egen og andres faglige overvejelser 
  • Trives i et arbejdsmiljø med masser af sparring, travlhed og højt humør 
  • Finder lovgivning spændende og udfordrende 

Og så er det ret vigtigt, at du: 

  • Er en god formidler både mundtlig og skriftlig 
  • Har kendskab til de gængse It systemer som Word og EOJ 
  • Har gode samarbejdsevner ind i en stor og mangeartet kontaktflade 
Om os 

Vi er mere end en arbejdsplads. Hos os er der en særlig stemning.  

Vi synes, det er vigtigt med en arbejdsplads, hvor der er plads til sjov, men også alvorlighed og et kram på en dårlig dag. Vi er præget af en fri hverdag hvor selvtilrettelæggelse inden for rammen vægtes højt, og hvor tillid mellem både kollegaer og ledelse er en vigtig faktor i alt, hvad vi gør.  

Vi har mange forskellige samarbejdspartner og komplekse problemstillinger, og derfor er sparring en stor del af hverdagen. Vi har lige afslutte et 1-årigt projekt med en ekstern konsulent, hvor vi har arbejdet med det at have kraftfuld kommunikation og være konfliktkompetent. Områder som fortsat vil have fokus i dagligdagen i lang tid frem over.  

Vi har samtidig udarbejdet vores eget koncept til en sparingsmodel. Denne skal bruges både i egen praksis, men også i den tværfaglige samarbejde både internt, men også eksternt  

Bliver vi alligevel i tvivl, har vi en jurist som en del af holdet. 

Udover alle de relative nye tiltag arbejder vi med et konstant fokus på at balancerer god sagsbehandling op imod kortest mulig sagsbehandlingstid for borgeren. Det betyder at vi er en afdeling i stadig forandring, der hele tiden har fokus på, hvordan vi skaber effektive arbejdsgange i hverdagen. For nuværende har vi fokus på visiteringen og rammen for bevilling af kropsbårne hjælpemidler. 

Lyder det som noget for dig?  

Er du meget velkommen til at kontakte os for en snak om stedet og stillingen.  

Sidse Krog - faglig koordinator – 30 71 61 17 

Karina Kreutzfeldt – leder – 21 37 99 33 

Du kan også læse om os på hjemmesiden Sundhed, pleje og ældre (norddjurs.dk) Vi glæder os til at høre fra dig. 

Ansøgningsfrist er den  17. april 2024

Samtaler forventes afholdt den  22. april 2024

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Sangstrupvej, 32, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6021742

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet