Udviklingskonsulent til Ledelsessekretariatet

Profilbillede
dato

De vilde problemer løser ikke sig selv – gør en forskel for udviklingen af fremtidens kommune i Norddjurs

Ledelsessekretariatet i Norddjurs leder efter en special- eller chefkonsulent, der kan lide at arbejde med udvikling, som kan lede projekter i politisk styret organisation, og som finder fremtidens løsninger i samarbejde med eksterne og interne aktører. 

Har du erfaring med strategisk udvikling og ledelsesstøtte i en kommunal kontekst, har du en samfundsfaglig uddannelse og interesse for styring i en politisk organisation? Og vil du være med til at arbejde med store samfundsudfordringer omkring unges trivsel, ulighed i sundhed, klima og bæredygtig udvikling? Så har vi en rigtig spændende stilling som udviklingskonsulent i Ledelsessekretariat i Norddjurs Kommune. 

Du bliver en del af et team på tre, der understøtter og betjener den politiske og administrative ledelse. Du har desuden ansvar for forberedelse og afholdelse af diverse mødefora og udviklingsforløb i regi af f.eks. direktionen og chefforum. De hovedopgaver, du herudover vil få mulighed for at beskæftige dig med, vil være strategiske udviklingsopgaver, interessevaretagelse, kommunikation, rådgivning og mange andre spændende projekter. Stillingen indeholder således både driftsopgaver og udviklingsopgaver. Du får en bred berøringsflade til både interne og eksterne aktører. Du vil få ansvaret for dine egne opgaver, og opgaveløsningen sker i tæt samarbejde med udviklingstemaet, chefer og direktion. Der vil også være opgavefællesskab på tværs af resten af Ledelsessekretariatet og Staben.  

I Ledelsessekretariatet i øvrigt varetages der opgaver inden for kommunikation og presse, politisk betjening, jura, HR og arbejdsmiljø, journalsystemer, jura, administration mv. 

Dine opgaver vil bl.a. være: 
  • Forberedelse og afvikling af større arrangementer med afsæt i direktionens strategiske fokus eksempelvis seminarer for kommunalbestyrelsen, nytårskure og borgermøder og samskabelsesprojekter
  • Projektledelse af udviklingsopgaver i samarbejde med andre nøgleaktører og fagchefer
  • Forberedelse og afvikling af chefforum. Chefforum er et tværgående forum for alle direktører og chefer i Norddjurs Kommune, som mødes jævnligt for at styrke den strategiske, tværgående og forpligtende tilgang i samarbejdet på tværs af organisationen, her er arbejdet med vilde problemer ligeledes forankret
  • Interessevaretagelse i forhold til eksterne samarbejdspartnere og for at forbedre rammevilkår for kommunen, virksomheder og borgere. Norddjurs Kommune har indgået en række strategiske samarbejdsaftaler med eksempelvis AU og VIA om bl.a. fremtidens arbejdskraft, mobilitet og bæredygtig udvikling
  • Forberedelse og opfølgning på direktionens ugentlige møder. Direktionen er i et udviklingsforløb, som kommer til at have indvirkning på opgaven
  • Forberedelse af borgmester og kommunaldirektørs deltagelse i tværkommunale fora såsom KD-net, KKR samt K98 samt øvrige opgaver ift. generel mødeforberedelse 
  • Udarbejdelse af strategiske beslutningsnotater 

Kulturen i sekretariatet er båret af samarbejde, høj faglighed, fleksibilitet og en uformel tone. Vi lykkes, fordi vi er ansvarsfulde og hjælper hinanden. Vores arbejde er båret af værdierne i Vores Norddjurs – Tillid, Ordentlighed, Fællesskab og Udvikling. 

Vi søger dig, der har lyst til at være en del af Ledelsessekretariatet:
  • Du har en relevant AC-uddannelse på kandidatniveau samt tilsvarende relevant erhvervserfaring 
  • Du er agil og trives med at drive forandringsprocesser   
  • Du er en god til at styre og facilitere processer
  • Du har stærke kommunikative kompetencer, skriftlige såvel som mundtlige 
  • Du er struktureret og har overblik med sans for detaljen 
  • Du har gode analytiske evner 
  • Du er en holdspiller og byder aktivt ind i samarbejdet med andre 
  • Du er udadvendt, og du bidrager med godt humør 
Ansøgningsfrist den 3. juni 2024

Der afholdes ansættelsessamtaler den 7. juni 2024

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst. 

Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse pr. 1. august 2024. Arbejdsstedet er rådhuset i Grenaa. Der er mulighed for fleksibel tilrettelæggelse af arbejdet herunder hjemmearbejdsdage.  

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Jeppe Bødker Thvilum tlf. 2160 1218 eller stabschef Karen Meisner Christensen tlf. 24 22 14 53. 

 

Vores Norddjurs 

I Norddjurs Kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs. De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-06-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6045252

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet