BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en skarp forhandler, har du overblik og trives du i en hverdag med mange kontaktflader både i og udenfor kommunen? Brænder du for det specialiserede voksenområde og vil du bidrage til, at borgere med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse har de rette rammer til at trives og udvikle sig?
Så er du måske vores nye kollega.
I forbindelse med, at vores kollega gennem mange år går på pension, har Socialområdet i Norddjurs Kommune nu en sjældent udbudt konsulentstilling ledig. Tiltrædelse pr. 1. august 2024 eller snarest derefter.
Socialområdet sætter i de kommende to år fokus på gentænkning af vores takster og økonomistyring, ligesom der vil komme fokus på at styrke vores kontraktstyring og arbejdet med faglige mål. Sideløbende med dette har vi et løbende fokus på at tilpasse vores botilbud og bofællesskaber til fremtiden og behovene hos nye målgrupper. Som vores nye konsulent vil du blive en central nøgleperson i denne udviklings- og omstruktureringsproces og i opbygningen af en ny takstmodel for området.
Om stillingenEn af dine vigtigste opgaver bliver at understøtte arbejdet med udvikling af fremtidens indsatser og takster. Det vil også være din opgave at finde og matche de rette tilbud til voksne borgere med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser eller særlige sociale problemer, som har behov for døgntilbud. Yderligere vil du være en central sparrings- og samarbejdspartner for ledere, afdelingsledere og medarbejdere på tværs af Socialområdet - og særligt ind i Myndigheds- og visitationsafdelingen, hvor du bl.a. skal bidrage til den faglige understøttelse af rådgiverne i deres forhandling af pladser udenfor kommunen.
Dine primære opgaver bliver:- At takstforhandle og følge op på takster
- At matche borgere til botilbud internt og eksternt
- At holde overblik over tilbudskapacitet i egne tilbud
- At have kontakt til/ opsøge eksterne tilbud
- At indgå i særligt komplekse borgerforløb i egne såvel som eksterne tilbud
- At deltage i opfølgningsmøder i særlige indsatser/sager
- At bidrage med vidensformidling og udvikling for hele Socialområdet i Norddjurs Kommune.
Du får reference til Socialchefen og bliver en del af det faglige konsulentteam i den centrale stab og administration, som understøtter hele Socialområdet. Derfor er det vigtigt, at du trives med en stor kontaktflade.
Dine faglige kvalifikationer:Vi forestiller os, at du har grunduddannelse som pædagog, socialrådgiver eller lignende.
Derudover ser vi gerne, at du:
- Har bred erfaring fra det specialiserede voksensområde og kendskab til målgruppen.
- Evt. har ledererfaring fra området.
- Har solidt kendskab til tilbudsviften på det specialiserede voksenområde og drift af botilbud
- Har erfaring med forhandling af takster, så faglige og økonomiske løsninger forenes. Meget gerne erfaringer med f.eks. BIT-modellen
- Har blik for og erfaring med kontraktstyring og kontraktopfølgning
- Har erfaring med dokumentation. Kendskab til vores journaliseringsprogram Nexus er en fordel
- Kendskab og erfaring med VUM. Der er fordel, hvis du også har erfaring med VUM 2,0
- Har kendskab til tilbudsportalen
- Du er teamplayer og trives i et miljø, hvor tæt samarbejde og sparring er en del af hverdagen
- Du kan indgå i og varetage forskellige roller som f.eks. tovholder, facilitator, mødedeltager og sparringspartner
- Du har gode kommunikative evner både på skrift og i mødet med borgere, pårørende og samarbejdspartnere
- Du kan arbejde selvstændigt, og finder det naturligt at samarbejde med både medarbejdere og ledere i hele organisationen
- Du kan implementere og følge ting til dørs
- Du har et godt overblik og er god til planlægning
- Du kan stå fast, når det er påkrævet - men også finde løsninger, når situationen kalder på det
- Du har flair for IT og dokumentation
- Spændende arbejdsopgaver, hvor du er med til fagligt at udvikle Socialområdet i Norddjurs Kommune
- Gode udviklingsmuligheder samt mulighed for indflydelse på egne opgaver
- At du bliver en del af et tværfaglig konsulentteam, hvor I med udgangspunkt i jeres tværfaglighed planlægger indsatser og deler viden
- Gode kollegaer i et rart kollegialt miljø, hvor vi både værdsætter samarbejdet og selvstændigt arbejde
- Mulighed for hjemmearbejdsdage og fleksibilitet, da du i høj grad selv tilrettelægger dit arbejde og har din gang på flere lokationer i organisationen
Om Socialområdet i Norddjurs Kommune
På Socialområdet er der udarbejdet en fælles, langsigtet strategi, som sætter retning for vores arbejde i de næste 3-5 år. Strategien har fokus på borgerperspektivet og borgerinvolvering, en styrkelse af vores faglige og organisatoriske fundament, et øget fokus på midlertidighed i støtten og en tilpasning af vores samarbejde og tilbudsvifte til nye opgaver og målgrupper.
Du kan læse mere om strategien her (pdf).
Vores arbejde i Norddjurs kommune er desuden funderet i et fælles organisations- og ledelseskodeks og vores fælles værdier ”Tillid, Ordentlighed, Fællesskab og Udvikling”. Dem kan du læse mere om her (pdf).
Organisationsdiagram for Socialområdet finder du her (pdf)
Praktiske oplysninger
Du får kontor i Glesborg, men du vil komme meget rundt til kommunens tilbud. Du skal forvente fast at være i vores myndighedsafdeling i Grenaa 1-2 dage pr. uge. Du skal derfor have kørekort og gerne adgang til bil.
Stillingen er på 37 timer med mulighed for færre timer, hvis det ønskes.
Opstart i stillingen vil ske efter aftale og hensyn til afholdelse af ferie.
Løn- og ansættelsesvilkår for stillingen i henhold til gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist 16. juni 2024Ansættelsessamtaler afholdes fredag d. 21. juni 2024.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Socialchef Marie-Louise Eskerod Ifversen på telefon: 21 56 83 19.
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Glesborg Bygade 1, 8500 Grenaa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051094