Skovstjernen søger faglig stærk sundhedsfaglig medarbejder til barselvikariat
Skovstjernen i Grenå søger faglig stærk sundhedsfaglig medarbejder med pædagogisk flair, som sikkert og selvstændigt kan varetage den sundhedsfaglige opgaveløsning i tæt samarbejde med vores kompetente sundhedsfaglige team og de socialfaglige kollegaer samt tilbuddets 2 afdelingsledere. Det sundhedsfaglige team består af 1 sundhedsfaglig koordinator, 3 social- og sundhedsassistenter, hvor du vil ansat i et barselsvikariat for den ene. Du har pædagogisk flair hvilket betyder, at du har en naturlig forståelse/interesse for at arbejde med vores skønne borgere på Skovstjernen samt at du har et særligt blik for deres ressourcer og anerkender deres ønsker og behov for at skabe et meningsfuldt liv. Arbejdet på Skovstjernen indeholder en bred vifte af forskelligartede opgaver f.eks. sundheds-, pædagogiske-, og pleje opgaver, hvilket stiller høje krav til de faglige, personlige, følelsesmæssige kompetencer hos den enkelte medarbejder.
Ansættelse: 1 medarbejder til barselsvikariat på fuld tid / 32 timer med tiltrædelse den 1. februar 2025 eller snarest mulig.
Om os:Vores kerneopgave
- Respektere og styrke borgernes ret til selvbestemmelse!
- Øge/bevare borgernes selvhjulpenhed!
- På en meningsfuld og motiverende måde!
Skovstjernen er en socialpædagogisk botilbud § 85-boform med døgndækning. Målgruppen er voksne borgere med fysisk og psykiske funktionsnedsættelser med behov for særlig støtte i hverdagslivet.
Arbejdet tager udgangspunkt i borgernes handleplan og foregår i tæt samarbejde med borgerne og borgernes beskæftigelsestilbud. Indsatsen omkring borgeren skal dokumenteres i det digitale system Nexus med et tværfagligt fokus – både sundheds og socialfagligt, med inddragelse af den enkelte borger. Vi er optaget af, at vores indsats tager udgangspunkt i den enkelte borgers ønsker, drømme og behov. I arbejdet med at støtte borgerne til en hverdag med trygge rammer, trivsel og udvikling anvender vi elementer fra KRAP, low arousal og ”det etiske landskab”.
Skovstjernen er et botilbud med plads og hjerterum til 38 voksne borgere med fysisk og psykisk udviklingshæmning, hertil kommer pladser til borgere i aflastning. Fælles for vores borgere er, at de har behov for særlig støtte i hverdagslivet. Der er 40 fastansatte, som hver især arbejder i teams og tværs af dobbelthusene. Personalet består af pædagoger, omsorgs- og pædagogmedhjælpere samt social-og sundhedsassistenter.
På Skovstjernen har vi borgere med forskellige forudsætninger og handicaps, som alle har behov for et stabilt, trygt og aktivt hverdagsliv. Dette kræver et stærkt tværfagligt samarbejde mellem den sundheds- og socialfaglige indsats, hvilket du vil have stor indflydelse på at samskabe.
Vi er en organisation, der vægter et godt arbejdsmiljø, og dette har et stort fokus hos os, både i ledelsen og blandt medarbejderne. Vi har fokus på skabe en sammenhængene hverdag for borgeren, imellem alle vores tilbud, internt imellem husene på Skovstjernen og imellem vores dagtilbud Nærheden, samt de andre afdelinger i område Grenaa – Bofællesskabet og Bostøtten, Ålunden og STU Norddjurs.
Arbejdstiden veksler mellem dag og aftenvagter med hovedvægt på dagvagter samt hver 3. weekend. Der er ansat vågne nattevagter.
Medarbejders profil:Du er uddannet social- og sundhedsassistent eller sygeplejerske. Du har eller ønsker at få erfaring med at arbejde med målgruppen på Skovstjernen.
- Du kan arbejde med udgangspunkt i Skovstjernens kerneopgave.
- Du er mødestabil og kan arbejde selvstændigt.
- Du kan igangsætte, gennemføre og afslutte dine sundhedsfaglige opgaver på en sikker måde med anvendelse af relevante instrukser/kvalitetsstandarder og kan dokumentere dem korrekt.
- Det er en fordel, hvis du har kendskab og erfaring med at arbejde i Nexus – men ikke et krav.
- Du har stærke kommunikative evner både mundtligt og skriftligt.
- Du skal kunne veksle mellem den sundheds- og socialfaglige opgave/dokumentation med fokus på og udgangspunkt i beboernes behov.
- Du er fagligt velfunderet, er velovervejet, reflekterende, løsningsorienteret og handlekraftig i forhold til egen praksis med henblik på at øge borgernes sundhed og selvhjulpenhed.
- Din viden kan du også lære fra dig, og er bevidst om, hvad du kan uddelegere, og hvad der er sundhedsfagligt ansvar.
- Du kan samarbejde tværfagligt samt med samarbejdspartner som pårørende, hjemmepleje, læge/bostedslæge, dagsbeskæftigelse, hospitaler mm.
- Du kan indgå i et tæt samarbejde med vores sundhedsfaglige koordinator, samt de øvrige sundhedsfaglige medarbejdere på tværs af husene.
- Du møder borgere, kollegaer, pårørende, ledelsesteamet og andre samarbejdspartnere med respekt og anerkendelse.
- Du har kørekort.
- Et særdeles meningsfuldt arbejde med spændende sundheds- og socialfaglige udfordringer.
- Faste sundhedsfaglige møder med fokus på kvalitetssikring og udvikling af den sundhedsfaglige opgaveløsning til gavn for borgerne.
- Faste teammøder med fokus på det tværfaglige samarbejde med henblik på at kvalitetssikre og udvikle arbejdet med vores kerneopgave.
- Du bliver en del af en arbejdsplads, som har tillid til at du kan træffe selvstændige beslutninger
- Vi er en arbejdsplads der prioriterer god faglig sparring
- Dygtige og engagerede kollegaer som arbejder med hoved og hjerte til gavn for kerneopgaven.
- Tæt samarbejde med bostedslæge (Lægefællesskabet).
- Du får mulighed for at udvikle dine sundheds- og socialfaglige kompetencer.
- En attraktiv arbejdsplads i positiv udvikling.
- Du bliver en del af en udviklingsproces med fokus på kompetenceudvikling og kerneopgaven.
- Du bliver en del af et stærkt sundhedsfagligt fællesskab på tværs af Socialområdet i Norddjurs kommune.
- God introplan.
Har du spørgsmål til stillingen, eller vil du høre flere gode grunde til, at du skal være vores nye kollega? Kontakt da afdelingsleder Paw Rotbøl Jacobsen tlf. 24 46 99 87 eller afdelingsleder Michel Tind tlf. 23 44 25 99
Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst
Ansøgningsfrist den 15. december 2024Samtaler forventes afholdt onsdag den 18. december 2024
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Tove Ditlevsens Vej, 4, 8500 Grenaa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6154556