BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du vores barselsvikar til vores personalejuridiske område?
Norddjurs Kommune søger en engageret og faglig stærk personalejuridisk konsulent, der motiveres af at finde gode løsninger og som trives i rollen som sparringspartner og rådgiver for kommunens ledere i forbindelse med personalesager og personalejuridiske spørgsmål. Er det dig? Så er du måske vores nye personalejuridiske konsulent.
Om afdelingenSom personalejuridisk konsulent i Norddjurs Kommune bliver du en del af Løn og Personalejura, som består af 14 medarbejdere; 2 personalejuridiske konsulenter, 11 lønkonsulenter og 1 assistent.
Dine opgaverSom personalejuridisk konsulent er de væsentligste opgaver:
- Rådgivning af kommunens ledere i alle forhold vedr. personalesager
- Bistå sagsbehandlingen i afskedigelsessager og ved andre disciplinære sanktioner, samt deltage i tjenstlige samtaler mm.
- Deltage i forhandling og dialog med de faglige organisationer om bl.a. vanskelige personalesager og forhåndsaftaler
- Yde bistand i forbindelse med organisationsprocesser
- Fortolkning af overenskomster og aftaler
- Udvikle og vedligeholde personalepolitikker, retningslinjer, MED-aftalen m.m.
I Personalejura oplever vi en alsidig hverdag, hvor opgaveplanlægningen til tider bliver udfordret af ad-hoc hasteopgaver. Derfor forventes du at kunne bevare overblikket, prioritere og have flere ”bolde i luften” på samme tid. Vi ved, at det kræver en vis robusthed at være i en personalejuraafdeling, men vi lover dig, det bliver ikke kedeligt.
Forventninger til dig
Du er uddannet jurist og meget gerne nogle års erfaring med det personalejuridiske område. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra det offentlige. Derudover lægger vi vægt på, at du:
- har gode samarbejdsevner og kan navigere på alle niveauer i organisationen
- har stærke formidlingsevner både i skrift og tale
- bidrager til at sikre høj faglig kvalitet i opgaveløsningen
- er en god sparringspartner og rådgiver for kommunens ledere – og samtidig er i stand til at stå fast, når det kræves
- arbejder struktureret, selvstændigt og kan sikre den fornødne fremdrift i opgaveløsningen
- er imødekommende og servicemindet – også i travle perioder
- er stabil og ansvarsbevidst
- kan lide at sparre med kollegaer og spille ind med din faglighed
Vi tilbyder
- løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principper for Ny Løn
- flekstidsordning, en aktiv og velfungerende personaleforening, kantineordning m.v.
- et selvstændigt og udfordrende job, hvor du får mulighed for at prøve kræfter med mange forskellige juridiske problemstillinger indenfor arbejds- og ansættelsesrettens område
- en afvekslende hverdag med en bred pallette af opgaver med gode muligheder for faglig og personlig udvikling i en afdeling med fagligt kompetente kollegaer
- et godt og uformelt arbejdsmiljø.
Du vil have en tæt sparring med de andre medarbejdere i personalejura og løbende dialog med lederne i organisationen.
Kontaktoplysninger
Du kan få mere at vide om Norddjurs Kommune på www.norddjurs.dk. Spørgsmål til stillingen kan rettes til: afdelingsleder Marianne Fisker tlf.: 89 59 18 16 eller personalejuridisk konsulent Julie Enevoldsen tlf.: 89 59 10 89.
Ansøgningsfrist:
Din ansøgning skal være os i hænde senest den 24. oktober 2023.
Samtaler
Samtaler afholdes den 26. oktober, hvorefter vi vurderer om der er behov for en 2. samtale.
Tiltrædelse
Hurtigst muligt dog senest pr. 1. december 2023.
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Torvet, 3, 8500 Grenaa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926351