Økonomikonsulent til spændende stilling i Norddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en økonomikonsulent til en 37 timers stilling i den centrale økonomifunktion i Norddjurs Kommune.

Økonomi er en del af Staben og er den centrale økonomiafdeling i kommunen. Vi er 18 medarbejdere i afdelingen fordelt på en række teams. Vi har ansvaret for den samlede økonomistyring på tværs af alle fagforvaltninger. Vi har ansvaret for udarbejdelse af kommunens årsbudget og regnskab og for den løbende økonomiopfølgning. Vi har desuden ansvaret for en række tværgående projekter og analyser. 

Vi er i alt 6 teams i Økonomi og du vil skulle arbejde i det tværgående team, hvor vi i et tæt samspil med økonomichefen har ansvaret for kommunens indtægter og finansielle balance, for koordinering af arbejdet med årsbudgettet, den samlede økonomiopfølgning samt hjælp til økonomistyring. Vi arbejder også med at udvikle ledelsesinformationen i organisationen.

Den ledige stilling

I stillingen vil du primært komme til at arbejde med følgende opgaver: 

  • Kvartårlig budgetopfølgning for Direktionen, samt de centrale funktioner i Staben, Borgerservice og IT og Digitalisering
  • Koordinering af den samlede anlægsopfølgning i samarbejde med kollega
  • Sekretær på områdeudvalget for administration
  • Indgå i planlægningen og processen omkring råderumsarbejde på tværs af organisationen
  • Sparringspartner for økonomikonsulenten på Sundheds- og omsorgsområdet med hensyn til budgetopfølgning 
  • Ad hoc-opgaver i forhold til understøttelse af økonomichefen

Vi er ansvarlige for vores egne opgaver, men vi tror på, at vi bedst løser vores opgaver i samarbejde. Vi tror også på, at det er udviklende at prøve nyt. Derfor prioriterer vi, at alle konsulenter har tværgående funktioner, får mulighed for at prøve kræfter med projekter og løbende får mulighed for efteruddannelse. 

Vi har fokus på dialog og faglighed. Vi indgår i et tæt samarbejde med fagchefer og respekterer andres faglighed, samtidig med at vi sikrer overholdelse af kommunens økonomiske politik.

Vi er kendt for vores gode sammenhold i Økonomi. Vi har det sjovt, når vi arbejder – også når det går stærkt! 

Vi forventer af dig
  • Du har relevant erhvervserfaring med offentlig økonomistyring og/eller en samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, f.eks. cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. 
  • Du må gerne være nyuddannet
  • Du er en holdspiller og byder aktivt ind i samarbejdet med andre
  • Du har gode analytiske evner
  • Du er en stærk formidler, skriftligt og mundtligt
  • Du har overblik og sans for detaljen
  • Du er ansvarsfuld over for dine opgaver og dine kolleger
  • Du er erfaren bruger af MS Office herunder Excel
  • Du har evt. kendskab til KMD OPUS Økonomi og Acadre
Vi tilbyder 
  • Et spændende og udfordrende job i en mindre kommune med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Stor selvstændighed i opgavevaretagelsen med sparring fra gode kolleger
  • Kompetenceudvikling
  • Et godt arbejdsmiljø med flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Arbejdssted på rådhuset i Grenaa, der ligger i pendlerafstand til/fra Aarhus/Randers og med mulighed for offentlig transport (Letbane) 
  • Personaleforening og kantineordning

Løn og ansættelsesvilkår
Løn i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af individuelt tillæg
Stilling fuld tid (37 timer inkl. betalt frokostpause) 

Ansøgningsfrist 12. juni 2024

Samtaler forventes afholdt 18. juni 2024

Tiltrædelse 1. august 2024

Kontaktoplysninger 
Hvis du er i tvivl om du skal søge, så ring så vi kan få en kop kaffe og snakke sammen om stillingen og det at arbejde i Norddjurs Kommune. 

Du er også velkommen til at kontakte os, hvis du i øvrigt har spørgsmål til stillingen.

Du kan kontakte afdelingsleder Jakob Therchilsen, på 23 47 76 15, eller økonomikonsulent Britt Kjeldsen på 89 59 18 32.

Vi glæder os til at høre fra dig! 

 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6061717

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet