BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til sidde bag rattet og styre et budget på ca. 3,5 mia. kr. i Norddjurs Kommune? Kan du udarbejde økonomiske analyser, der bidrager til viden og udvikling af kommunen og vores økonomistyring?
Så er du klart den kollega vi søger til en central rolle i Økonomi i Norddjurs Kommune.
Dine vigtigste opgaver:Du vil i tæt samarbejde med ledelsen og 2-3 andre kollegaer være en central del af de strategisk og økonomisk vigtige kerneprocesser, såsom den årlige budgetproces og vores igangværende arbejde med råderum. Råderumsarbejdet er det strategiske og langsigtede arbejde, der sikrer, at kommunen er i fortsat udvikling, finder nye løsninger og at vi er i økonomisk balance og kan møde ikke kun næste års men de mange kommende års økonomiske udfordringer. Du vil få et tæt samarbejde med Økonomichefen og resten af dygtige kolleger i kommunen på både ledelses- og medarbejderniveau.
Dine opgaveområder vil bl.a. være:- Koordinering af dele af budgetprocessen og udarbejdelse af materialer til politisk stillingtagen
- Omsætte og formidle komplekse økonomiske problemstillinger, eksempelvis kommunal udligning, til et forståeligt sprog, og grafiske præsentationer, der ikke forudsætter stor økonomisk forståelse
- Udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til direktion og det politiske niveau
- Bidrage til den fortsatte udvikling af økonomistyringen i kommunen
- Analysere og fortolke finansloven, kommuneaftaler mv. og fokusere og formidle konsekvenser og relevant viden for Norddjurs Kommune
- Udarbejde økonomiske analyser
- Udarbejde befolkningsprognose i samarbejde med kollega
- Deltagelse i porteføljepleje af lån og garantistillelser
- Likviditetsberegning og udarbejdelse af notater herom
Fagligt, kunne det være godt, hvis du
- Har en økonomisk, administrativ eller samfundsvidenskabelig uddannelsesbaggrund fx kandidatuddannelse er administrationsbachelor, har en HD eller tilsvarende, og/eller har erfaring med bl.a. budgetarbejde, økonomistyring og analyser
- Kan tænke strategisk og politisk understøttende
- Er analytisk med gode analyseevner og evner at tilrettelægge velstrukturerede og gode processer
- Kan finde praktiske løsninger på komplekse problemer.
- Kan kommunikere svært tilgængeligt materiale på en let forståelig måde, både mundtligt og skriftligt
- Har solidt kendskab til Excel
Personligt, må du gerne være
- Initiativrig og selvstændig med en evne til at drive opgaven fremad og stille kritiske spørgsmål
- En holdspiller med gode samarbejdsevner, er opsøgende og formår at opbygge relationer til dine kolleger i kommunen centralt og decentralt
- Ansvarsbevidst, målrettet og vedholdende
- God til at balancere mellem fokus på overblik og blik for detaljen
- Motiveres af at opbygge noget nyt i samarbejde med kolleger og chefer
- Vil din arbejdsplads og dine kolleger, samt trives i et kontor hvor I sidder 5 personer.
- Trives med at din opgaveportefølje vil bestå af både driftsopgaver og ad hoc opgaver, der kan have en kort deadline.
Du bliver en del af en afdeling på rådhuset i Grenaa, hvor vi prioriterer fællesskabet og det gode samarbejde og derigennem skabe værdi. Afdelingen rummer mange forskellige fagligheder, som hver især bidrager til de fælles opgaver. Du vil blive mødt af kolleger med høj faglighed og godt humør. Du får en central rolle i den centrale økonomiafdeling og du får stor indflydelse på dine arbejdsopgaver og løsningen af dem. Vi har et godt og uformelt arbejdsmiljø med flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejdsdage.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, med mulighed for at blive indplaceret som specialkonsulent, hvis du har den rette erfaring.
Hvem er vi?Den ledige stilling er i den centrale Økonomi funktion i Norddjurs Kommune. Økonomi er en del af Staben, og vi har arbejdssted på Rådhuset i Grenaa, og understøtter den politiske organisation, Direktionen og institutionerne med forhold vedr. budget, budgetopfølgning og årsregnskab, ledelsesinformation, indkøb mv.
I det daglige drøfter vi opgaver og løsninger med input fra vores forskellige fagligheder, så vi bedst muligt kan understøtte resten af organisationen. Relationerne til vores samarbejdspartnere er afgørende for, at vi kan løse vores opgave, og vi opsøger derfor dialogen hos dem, vi løser opgaverne sammen med.
KontaktoplysningerHar du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Økonomichef Bettina Andersen på mobil 20 52 85 72 eller Økonomikonsulent Peter Christensen på tlf. 89 59 18 26
Ansøgningsfrist 3. marts 2024Samtaler:
Der afholdes samtaler 7. marts og 11. marts 2024.
Tiltrædelse snarest muligt.
Du kan få mere at vide om Norddjurs Kommune på www.norddjurs.dk
I Norddjurs Kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs:
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Norddjurs Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenaa
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992504