Leder af Ungeindsatsen og Ungdommens Uddannelsesvejledning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ungeindsatsen og UU i Norddjurs Kommune – ad nye veje til styrkede resultater

Synes du, at unge mennesker fortjener de bedste muligheder for at komme i job eller uddannelse? Har du modet til at gå nye veje, for at det kan ske? Er du en leder, som kan skabe følgeskab bag en ny drøm for de unge i Norddjurs? Og kan du samle medarbejdere og samarbejdspartnere bag den drøm, mens du sætter tydelige rammer og viser en klar retning? Så har du alletiders chance her.

Ungeindsatsen i Norddjurs Kommune skal tilbyde en målrettet og forebyggende indsats, der sikrer, at flest mulige af kommunens unge kommer i uddannelse eller beskæftigelse. Målgruppen for indsatserne omfatter unge mellem 15-30 år.

Som leder får du det overordnede ansvar for den del af jobcenteret, der retter sig mod unge i aldersgruppen 18-30 år og for kommunens Ungdomsuddannelsesvejledning (UU). En del af opgaveløsningen sker efter en helhedsorienteret tilgang for de mest udsatte unge. Tilgangen indebærer samarbejde på tværs af områder som social-, sundheds- og uddannelse og har til formål at sikre en reduceret kompleksitet i borgerens sagsforløb og en mere effektiv og koordineret støtte. 

Din hovedopgave som leder bliver at sikre en samlet Ungeindsats, vise retning og skabe rammer, der hjælper de unge til enten at starte på en ungdomsuddannelse eller opnå en fast tilknytning til arbejdsmarkedet.

Vi forventer ikke, at du er verdensmester i beskæftigelse, ungdomsvejledning eller den sociale lovgivning, men vi forventer, at du er en visionær og klarsynet leder, der kan vise retning og sætte rammerne indenfor hvilke, medarbejderne kan udmønte deres faglighed.

Organisatorisk vil Ungeindsatsen og UU pr. 1. januar 2024 høre under Arbejdsmarkedsafdelingen, der samlet favner omkring 130 medarbejdere, heraf ca. 30 i Ungeindsatsen og UU. De 30 medarbejdere er fordelt på ca. 10 i UU og 20 i jobcenterregi for unge. Du vil med reference til erhvervs- og arbejdsmarkedschefen indgå i et stærkt lederteam, der inklusiv dig består af 5 ledere for hvem, tænkningen og værdierne til ledelse er inspireret af principperne bag ledelsesmodellen "Dreams and Details" og distribueret ledelse. 

Som en del af Norddjurs Kommune vil du arbejde i et miljø, hvor tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab er bærende værdier. Vi tilbyder et dynamisk arbejdsmiljø med høj grad af indflydelse og mulighed for at udvikle nye initiativer. Du bliver en del af en spændende arbejdsplads i konstant forandring, hvor du vil få en høj grad af indflydelse og mulighed for at udvikle nye tiltag.

Læring og kompetenceudvikling er vigtigt for os. Derfor vil der være gode muligheder for faglig og personlig udvikling, herunder muligheder for at deltage i kurser, uddannelse og ledelsesudviklingsprogrammer. Derudover forventer vi, at du deltager i vores fælles ledelsesudvikling. 

Om dig

Du har:

  • Erfaring med at udvikle og lede teams
  • Stærke ledelses- og kommunikationsevner
  • Respekt for at alle funktioner og opgaver har lige stor betydning for kerneopgaven
  • Interesse for unge og uddannelse
  • Flair for økonomistyring

Derudover trives du med at have plads, og du giver naturligt plads til andre.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til erhvervs- og arbejdsmarkedschef Erik Holck Hansen. Send en sms til 21 14 57 74 og lav en aftale om en samtale.

Ansøgningen sendes elektronisk via knappen "søg stillingen".

Ansøgningsfrist den 14. januar 2024.

Der afholdes 2 samtaler.

Første samtale den 23. januar 2024

Anden samtale den 30. januar 2024

Tiltrædelse sker 1. marts 2024 eller snarest derefter.


Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs. De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.

 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks 

 

 

 

 

 

 

 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Østerbrogade, 67f, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963233

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet