Faglig leder søges til service og bygningsdrift i Norddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for opgaver inden for service og bygningsdrift, og kan du styrke og udvikle organisationens kompetencer inden for Facility Management?

Du mærker glæden ved at stå op og tage på arbejde… det bliver en god dag! Engagerede kollegaer i et samskabende og udviklende arbejdsfællesskab venter, og du ser frem til de opgaver og situationer du kommer til at møde… gad vide hvad dagen bringer i dag?

Driftscenter Norddjurs i Norddjurs kommune, varetager opgaver inden for kommunal drift og service, i en omskiftelig hverdag med varierende opgavetyper. En del af opgaveporteføljen ligger inden for driftsområdet service og bygningsdrift. Til dette område søges en faglig leder som har lyst, mod og relevante faglige kompetencer til at arbejde med bygningsvedligehold, som bygningsdrift og service i et Facility management perspektiv.

Du bliver i din rolle som operationel/faglig leder en del af et tværfagligt ledelsesteam i Driftscenteret, og vil referere til afdelingsleder. I din hverdag vil du være helt tæt på opgaver, serviceledere og medarbejdere i driften, og du kan omsætte din faglighed og dine erfaringer til udvikling af fagområdet. Du bliver en del af en Driftsorganisation, og et fagområde, hvor ledelse er en kombination af dialog, tillid og beslutningskompetence, til gavn for medarbejdere, brugere og kunder.

Du er i din tilgang nærværende, inddragende, aktiv medspiller og sparringspartner i servicelederes og medarbejderes hverdag. At være det gode eksempel som viser vejen via handlinger og adfærd, i tråd med de kommunale værdier, ligger dig naturligt. Du evner at sætte rammer og retning ud fra en aktørbaseret tilgang. Lederrollen omfatter derfor uddelegeret personaleledelse. Ledersparring med afdelingsleder vil være en del af din opstart, som din ansættelse i almindelighed.

Dine opgaver

Funktionen som faglig leder ved service og bygningsdrift indeholder følgende primære opgaver:

  • Drift og service ved administrationsbygninger
  • Aftalebaseret drift og Service ved boligområder
  • Bygningsvedligehold, mindre renoveringer og SLA/drifts- og vedligeholdelsesplaner i samarbejde med Ejendomscenter, serviceledere og interne håndværkskompetencer 
  • Kantinedrift/frokostordning
  • Uddelegeret økonomiansvar

Stillingen indeholder nøgleopgaver som omfatter:

  • At drift og service udføres i en SLA-struktur som via drifts- og vedligeholdelsesplaner
  • At arbejde med LEAN principper som metode i driften
  • At facilitere og være en aktiv del af aktuelt generationsskifte ved administrationsbygning (2025)
  • At sikre god dialog med brugere af administrationsbygninger, som områder omfattet af SLA-aftaler
  • At have fokus på trivsel og samarbejde i hele fagområdet via tilstedeværelse og aktiv dialog
  • At arbejde balanceret i feltet mellem interne ressourcer og eksterne aktører
  • At være rammesætter for medarbejdere og fagområdet som helhed
  • At repræsentere fagområdet i Driftscenterets MED-udvalg

Din baggrund og kompetencer

Du besidder en grundlæggende viden inden for Facility management/ejendomsdrift, meget gerne med erfaringer fra stillinger relevante ift. indholdet af dette stillingsopslag. Disse kompetencer er kombineret med en naturlig interesse for den udvikling som sker inden for ejendomsservice, en viden du kan omsætte til initiativer og individuel som organisatorisk læring.

Dine kompetencer kvalificerer dig til at stå i forreste linje, sammen med serviceledere og driftspersonale, kombineret med ledelsesmæssig forståelse, samarbejde i ledelsesteam, som koordinering og samarbejde omkring opgaveporteføljen med Ejendomscenter.

Vi forestiller os:

  • At du har erfaring med Facility Management/SLA-aftaler, og kan bruge din viden ift. vedligeholdelse og udvikling af opgaveporteføljen
  • At du naturligt arbejder med en nærværende og delegerende ledelsesstil som motiverer og inspirerer til medejerskab
  • At du har et naturligt fokus på et godt arbejdsmiljø
  • At du har solid økonomi- og budgetforståelse
  • At du har kompetencer ift. opgave/projektstyring
  • At du naturligt tænker helhedsorienteret og i tværgående samarbejder
  • At du har solide IT-færdigheder og har mod på at arbejde i flere forskellige IT-systemer
  • At du er god til at formidle opgaver og budskaber klart og tydeligt 
  • At du arbejder selvstændigt i fagområdet, som med fokus på den fælles kerneopgave

Kan du spejle dig selv dig selv i størstedelen el. alle ovenstående kompetencer, og kan du dokumentere din erfaring, er du muligvis vores kommende leder af området service og bygningsdrift.

Derfor skal du vælge os

Norddjurs kommune arbejder med ledelsesfilosofien Kurs, koordinering og Commitment (KKC), fra direktion til driftsmedarbejder, og ledes med baggrund i:

  • De 4 kommunale værdier: Tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab.
  • Psykologisk tryghed som tværgående tema
  • Ledelse som en fælles opgave
  • Aktørskab i og uden for organisationen.

Dette kendetegner således også Driftscenteret, som hviler på et stærkt tværfagligt fællesskab, med fokus på opgaven og stabil drift i en foranderlig verden. Du bliver en del af en organisation som ledes efter nutidige principper, og som leverer drift og service i takt med tiden.

Ledelsesfunktionen er forankret i en eksisterende faglig enhed, og med arbejdssted i Grenaa. Driftscenteret er et arbejdsfællesskab med stor bredde i faglighed, og din rolle vil være at bidrage til at understøtte og videreudvikle et effektivt fællesskab baseret på tillid, i en tværfaglig ånd, med fokus på kerneopgaven. I jobbet er der mulighed for at præge opgaver og udvikling i samarbejde med afdelingsleder.

Løn og ansættelsesforhold
Ansættelse sker i en 37 timers stilling. Du aflønnes i henhold til relevant overenskomst mellem faglig organisation og KL/Norddjurs kommune. Driftscenteret arbejder med flextid.

Ønsker du at vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Lars Kølle på mobil 2075 1507.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via Emply hjemmeside senest den 17. november 2024.

Relevant CV og relevante bilag er en forudsætning. Samtaler afholdes uge 48, 2024. Tiltrædelse den 1. januar 2025.

 
Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Torvet, 3, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6132873

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet