Fagkoordinator til daglig drift af vores Special-aflastningstilbud under Børne- og Ungecentret Norddjurs

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en fagkoordinator, der skal indgå i den stabile drift- og fortsatte udviklings- og udvidelsesproces af vores special-aflastningstilbud.

Børne- og Ungecentret Norddjurs (BUCN)

Vi er et fleksibelt døgn- og aflastningstilbud, hvor der er fokus på kvalitet og effekt i opgaveløsningen. Vi samarbejder omkring de behov, som opstår i Norddjurs Kommune, i forhold til udsatte børn og unge.

Vi arbejder ud fra et pædagogisk fagligt grundlag, indeholdende vores pædagogiske værdier, faglige tilgange og metoder. Som ny medarbejder får du en generel grundig indføring i dette via vores onboarding proces.

I forhold til din funktion som fagkoordinator i vores nye aflastningstilbud, vil du skulle deltage i et særligt tilrettelagt og intensivt forløb, der har til formål at skabe de bedste forudsætninger for at du lykkedes i jobbet.

Vi er optaget af indfri vores mål, og lykkes sammen, omkring de socialpædagogiske og koordinerende indsatser, og i særlig grad skabe et godt samarbejde med forældre, skoler og ressourcepersoner omkring børnene og de unge.

Målgruppen

I special-aflastningstilbuddet kommer du til at koordinere indsatserne for børn og unge i alderen fra 5-17 år, med gennemgribende og generelle mentale udviklingsforstyrrelser og fysiske funktionsnedsættelser. 

Special-aflastningstilbuddet er placeret over ugens dage, og børnene og de unge kommer enten direkte til aflastningstilbuddet fra forældrene eller fra undervisningstilbud på Djurslandsskolen - afdeling Djursvej.

Kerneopgaven
  • Være med i den fortsatte succes og udvidelse af vores  aflastningsinstitution,  og derved sætte dit personlige og faglige præg på indsatser, ramme og kvalitet, i tæt samarbejde med ledelse og medarbejdere
  • Som fagkoordinator fortløbende at kunne organisere og kvalitetssikre de pædagogiske indsatser og understøtte det vigtige omsorgs- og fortsatte behandlingsarbejde
  • Koordinere aflastningen i samarbejde med det pædagogiske og sundhedsfaglige personale som er ansat, samt forældre, skole og øvrige samarbejdspartnere
  • At vægte koordination og forståelse af opgaven, som helt centralt, og derfor arbejde med procesbaseret dokumentation, som er baseret på evalueringer efter et systemisk princip
  • At arbejde med en struktur- og ressourceorienteret tilgang, suppleret med flere metoder som det forventes at du tilegner dig, og kan stå i spidsen for arbejdet i forhold til personalet i aflastningen
  • At skabe en struktureret, forudsigelig og tryg hverdag for børnene og de unge i et miljø, der danner fundamentet for fortsat trivsel, udvikling og læring
Forventninger til dig:
  • Du er struktureret, detaljeorienteret og god til at danne dig overblik
  • Du er holdspiller, da det er forudsætningen for, at vi lykkedes fagligt som team
  • Du står i spidsen for at observere, perspektivere, tilrettelægge, igangsætte, gennemføre, dokumentere og evaluere den pædagogiske praksis
  • Har et udviklingsorienteret syn og en mentaliseringsevne der gør, at du kan arbejde med dig selv i en faglig kontekst
  • Du bidrager med god energi og ved, hvad der skal til for at skabe et godt arbejdsmiljø omkring dig
  • Bidrager samt tager ansvar for, at valgte metoder implementeres, vedligeholdes og udvikles
  • Du skaber samarbejdsrelationer til forældre, kollegaer og ledelse
  • Har erfaring med indsats- og behandlingsarbejde, – gerne fra en døgninstitution
  • Har tidligere ageret i en koordinatorfunktion
  • Har viden om eller har arbejdet med LA2
  • Har godt kendskab til IT, da dokumentation varetages i Nexus-platformen
  • Du har kørekort

Vi gør opmærksom på, at der til tider opstår et højt konfliktniveau, hvilket vi pædagogisk altid arbejder med at forebygge. Vores pædagogiske fundament og vores tilgange fremmer en bagvedliggende forståelse af børn og unges adfærd, hvor der lægges vægt på at kunne mestre konfliktnedtrappende adfærd, gennem proaktive tilgange.

Vi tilbyder
  • En arbejdsplads med dygtige og engagerede kolleger. 
  • En arbejdsplads med faglig ledelse tæt på din hverdag.
  • En arbejdsplads med fast sagssupervision og mentaliseringsforløb.
  • Et arbejde med mange udviklingsmuligheder. 
  • Et job på en spændende og krævende arbejdsplads, hvor du vil indgå i et team og samarbejde med BUCN ’s øvrige afdelinger samt tværfaglige samarbejdspartnere indenfor Børn og Unge. 

Arbejdstid
30 timer ugentligt, med mulighed for timeforøgelse af ugentligt timetal, efter aftale.

Som fagkoordinator er dine arbejdstider primært placeret i dagtimerne. Dog må der forventes en vis fleksibilitet, hvis opgaverne i en periode påkræver at der skal arbejdes og løftes opgaver på andre tider. 

Du vil også skulle varetage enkelte vagter i din stilling, idet det er vitalt, at du har god og solid indsigt i driften af vores specialaflastning.

Den øvrige organisation har åbent alle årets dage.

Stillingen og den fysiske adresse på vores nye aflastningstilbud – Dalstrup ved Grenaa.

Oplysninger vedr. Børne- og Ungecentret kan ses på hjemmesiden http://boernecenter.norddjurs.dk/

Aflønning vil ske efter overenskomsten mellem SL og KL efter principperne for Ny Løn.

Yderligere oplysninger kan indhentes hos:

Aftaleholder: Hans-Henrik Brandt på mobilnummer 21 76 28 81 
Afdelingsleder: Søren Johanson på mobilnummer  28  73 33 89

Ansøgningsfrist tirsdag d: 27. maj 2024

Samtaler afholdes onsdag d. 29. maj 2024

Opstartsdato: Hurtigst muligt.

 
Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Kløvhøjvej, 33, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6047793

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet