Fagkoordinator med erfaring indenfor det specialiserede voksenområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren socialrådgiver/-formidler med erfaring og faglig indsigt på det specialiserede voksensocialområde? Trives du i en koordinerende rolle, hvor du er med til at udvikle opgaveløsningen som fagligt fyrtårn for et team af dygtige rådgivere? Har du lyst til at være del af en spændende arbejdsplads i udvikling? Så har vi stillingen til dig.  

Socialområdet i Norddjurs Kommune søger en dygtig fagkoordinator til en nyoprettet stilling i vores myndigheds- og visitationsafdeling. Tiltrædelse pr. 1. juni 2024 eller snarest derefter.

Om Myndigheds- og visitationsafdelingen

Myndigheds- og visitationsafdelingen arbejder med Servicelovens bestemmelser indenfor det specialiserede voksenområde (voksenhandicap, psykiatri og socialt udsatte voksne). Afdelingen består af 10 rådgivere, som er organiseret i 3 mindre teams, en administrativ medarbejder, en praktikant og en leder (aftaleholder).

Som fagkoordinator bliver du en del af en arbejdsplads med et højt fagligt ambitionsniveau. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med ledelsen, dine kolleger og med øvrige fagpersoner om at udvikle og sikre kvaliteten i Norddjurs Kommunes indsatser til voksne med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse eller sociale problemer.

Vi er en afdeling, hvor der er højt til loftet og plads til forskelligheder. Vi vægter vores gode arbejdsmiljø højt, og vi lægger en ære i at omgås hinanden og vores samarbejdspartnere med respekt og ordentlighed.

Stillingen som fagkoordinator er en kombinationsstilling. Du vil få ansvar for den daglige koordinering samt sparring til rådgiverne i afdelingen. Samtidig vil du have en mindre egen sagsstamme, hvor du er ansvarlig rådgiver. 

En afdeling i udvikling

Myndigheds- og visitationsafdelingen er en spændende arbejdsplads i udvikling. Norddjurs Kommune har netop vedtaget en fælles langsigtet strategi på Socialområdet, som sætter ramme og retning for vores arbejde de næste 3-5 år. Strategien sætter endnu større fokus på borgerperspektivet og på inddragelsen af borgeren, dennes pårørende og netværk i sagsarbejdet. Formålet er, at borgeren oplever medansvar og indgår som en aktiv del af indsatsen. Strategien indebærer også et øget fokus på midlertidighed og fleksibilitet i støtten, hvilket kalder på etablering af nye støtteformer, et skærpet fokus på målarbejdet samt tættere opfølgning på borgerindsatser i samarbejde mellem myndighed og udførerområderne. 

Vi er også i fuld gang med implementering af Housing First-tilgangen på hjemløseområdet.

Samtidig har vi netop iværksat en proces med et eksternt konsulentfirma med henblik på tilpasning af vores ressourcefordelingsmodel og takststruktur på botilbuds-, aktivitets-, og bostøtteområdet.

I løbet af 2024 påbegyndes kompetenceudvikling i hele afdelingen, hvor der vil være fokus på udredning, vurdering og indsats med en samtidig økonomisk bevidsthed om både indkøb, kontraktindgåelse og -forhandling.

Det er vigtigt at understrege, at der sideløbende med de mange udviklingstiltag sker hensyn til varetagelsen af en stabil og produktiv drift. 

Som beskrevet, er vi en afdeling i udvikling med mange spændende tiltag på bordet, og vi glæder os til at få dig med på holdet!

Dine ansvarsområder som fagkoordinator vil bl.a. omfatte:   
  • at understøtte aftaleholder i sikringen af den faglige kvalitet, sparring med rådgivere om sager og kvalitetssikring af dokumentationsarbejdet
  • at understøtte og bidrage til igangværende udviklingstiltag, herunder arbejdet med at sikre tættere og mere systematisk inddragelse af borgeren
  • at understøtte og udbygge det tværgående samarbejde internt og eksternt 
  • at understøtte arbejdet med planlagte og igangværende udviklingstiltag
  • at føre tilsyn med borgere med vidtgående psykisk funktionsnedsættelse som efter strafferetlig afgørelse har en foranstaltningsdom
  • at træffe afgørelse om, hvorvidt borgere efter indstilling fra rusmiddelcentret er berettiget til døgnbehandling – en opgave der varetages i tæt samarbejde med borgerens rådgiver
  • at varetage egen sagsstamme med udvalgte personsager
Din profil

Vi forventer af dig, at:

  • du har stor faglig viden og erfaring fra myndighedsområdet, gerne fra det specialiserede voksensocialområde
  • du er en god sparringspartner og har lyst til at prøve kræfter med koordinering og vejledning af rådgiverne i afdelingen 
  • du ønsker at være med til at udvikle og sætte ny retning for arbejdet med borgerne, herunder bl.a. udvikle og forankre nye processer og arbejdsgange, der understøtter en stabil og produktiv drift, men også borgerens møde med og rejse igennem vores system
  • du besidder et stort overblik og har flair for styring, igangsætning, inddragelse, facilitering og opfølgning
  • du har en god forståelse for, hvad det vil sige at arbejde i en politisk styret organisation
  • du er loyal i forhold til de organisatoriske rammer og målsætninger
  • du er fagligt nysgerrig og reflekterer over egen og afdelingens praksis
  • du er samarbejdsorienteret og tænker i sammenhængende og integrerede løsninger på tværs af organisatoriske skel. 
Praktiske informationer

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, erfaring og kvalifikationer

Ansøgningsfrist: 14. april 2024

Samtaler afholdes tirsdag den 17. april 2024

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved fortrolig henvendelse til aftaleholder i Myndigheds- og visitationsafdelingen, Stine Pedersen på tlf. 29 13 17 24 eller mail sth@norddjurs.dk

 
Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Torvet, 3, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6012290

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet