Bliv nøglemedarbejder som dataanalytiker i Norddjurs Kommunes BI team

Profilbillede
dato

Denne stilling giver dig mulighed for at gøre en reel forskel for både kommunens ansatte og borgere. Ved at udvikle ledelsesinformation og implementere databaserede arbejdsgange vil du bidrage til at skabe bedre og mere informerede beslutninger på tværs af alle fagområder i kommunen. Dit arbejde vil være med til at fremme bæredygtige løsninger og sikre, at kommunens ressourcer anvendes optimalt til gavn for hele Norddjurs Kommune.

Vi har i Norddjurs igangsat en proces for udvikling og opbygning af kommunens fremtidige BI løsning. Vores centrale BI team har i den forbindelse fået en opnormering i de kommende to år. Derfor søger vi en dygtig dataanalytiker til en fuldtidsstilling i to år i vores BI Team. BI teamet er centralt placeret sammen med økonomi og består udover dig, af to erfarne kollegaer – en projektleder og en dataanalytiker. Stillingen vil have et fokus på dataanalyse og bredt på implementering af databaserede arbejdsgange og beslutningsstøtte til understøttelse af kommunens mange borgerrettede serviceområder.

Stillingen er åben for både erfarne dataanalytikere og for nyuddannede kandidater med mod på en stejl læringskurve.

Dine opgaver:
  • Du vil være en nøglemedarbejder i forhold til det løbende arbejde med at opbygge, og udvikle kommunens tværgående ledelsesinformation, samt dataanalyser til understøttelse af de enkelte fagområder.
  • Du vil arbejde tæt på Koncernledelsen i forhold til at skabe og levere ledelsesinformation, der går på tværs af organisationens fagområder
  • Du vil være tovholder for indsatser på tværs af organisationen og samarbejde med medarbejdere i andre afdelinger
  • Du vil arbejde med skiftende projekter med det formål at skabe gode ledelsesværktøjer og generelt muliggøre datadrevne beslutninger og arbejdsgange
  • Du vil have en tæt dialog med kommunes fagområder, og levere støtte til dataanalyser i hele organisationen.
Din profil

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse og/eller erfaring. Erfaring med en offentlig arbejdsplads er en fordel men ikke et krav. Erfaring med gængse BI værktøjer er forventet. Kommunen benytter i dag primært KMD Insight men det vil være muligt at præge valget af teknologi. 

Vi forventer at du
  • Er løsningsorienteret – og har øje for brugernes perspektiv
  • Er god til at samarbejde på tværs af organisationen og tænker i helhedsorienterede løsninger
  • Kan strukturere og foretage en løbende prioritering af arbejdsopgaver i en travl hverdag
  • Bidrager til gode kollegiale relationer
  • Er nysgerrig og brænder for at udforske de muligheder, som den teknologiske udvikling bringer med sig, herunder kunstig intelligens, og nysgerrighed på nye metoder for datadrevne beslutningsprocesser.
  • Erfaring inden for data science, business intelligence eller relevante områder.
Vi tilbyder:
  • et spændende og udfordrende job i en kommune med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • stor selvstændighed i opgavevaretagelsen med sparring fra gode kolleger
  • et job med høj grad af frihed i opgavetilrettelæggelsen, men også stort ansvar for egne opgaver
  • kompetenceudvikling
  • et godt arbejdsmiljø med flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejdsdage
  • arbejdssted på rådhuset i Grenaa, der ligger i pendlerafstand til/fra Aarhus/Randers og med mulighed for offentlig transport (Letbane) 
  • personaleforening og kantineordning
  • løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Hvem er vi?

BI teamet er en del af den centrale Økonomifunktion, hvor vi er 20 medarbejdere fordelt på en række teams. 

Økonomi er en del af Staben, og vi har arbejdssted på Rådhuset i Grenaa, og understøtter den politiske organisation, Direktionen og institutionerne med økonomistyring vedr. budget, budgetopfølgning og årsregnskab, ledelsesinformation mv. Vi har desuden ansvaret for en række tværgående projekter og analyser. Vores arbejdsmiljø er præget af høj faglighed, arbejdsglæde og en uhøjtidelig omgangstone. 

I det daglige drøfter vi opgaver og løsninger med input fra vores forskellige fagligheder, så vi bedst muligt kan understøtte resten af organisationen. Relationerne til vores samarbejdspartnere er afgørende for, at vi kan løse vores opgave, og vi opsøger derfor dialogen hos dem, vi løser opgaverne sammen med.

Kontaktoplysninger:

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte projektleder Nicklas Healy på mobil 21 37 43 78, Afdelingsleder Jakob Therchilsen på mobil 23 47 76 15 eller Økonomichef Bettina Andersen på mobil 20 52 85 72.

Ansøgningsfrist den 14. november 2024.

Samtaler: Der forventes afholdt samtaler den 20. november og evt. 25. november.

Tiltrædelse: 1. januar 2025 eller snarest muligt.

Du kan få mere at vide om Norddjurs Kommune på www.norddjurs.dk

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6139777

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet