Bliv administrativ medarbejder/kordegn ved Grenaa Menighedsråd på 32 timer i en dynamisk og meningsfuld rolle

dato

Grenaa Menighedsråd søger snarest muligt en engageret og struktureret administrativ medarbejder/kordegn på 32 timer pr. uge med interesse for folkekirkens opgaver og aktiviteter. Dine primære funktioner vil være af administrativ karakter, herunder opgaver for Grenaa Menighedsråd og for præsterne.

Arbejdssted vil være på Grenaa Kirkekontor.

Der er ikke knyttet kirketjeneste til stillingen.

Arbejdsopgaver

• borgerhenvendelser både skriftligt, telefonisk og ved personlig henvendelse på kontoret i samarbejde med anden kordegn

• administrative og kommunikative opgaver

• personaleadministrative opgaver, herunder ferieplanlægning og vikardækning

• personregistrering og opgaver inden for kirkens administrative systemer

• håndtering af økonomiopgaver og kontakt til revisor og lønbureau

• opgaver for præster

Vi søger en medarbejder, der:

• har relevant administrativ uddannelse

• er uddannet kordegn eller villig til at gennemføre uddannelsen eller dele af denne

• er imødekommende og har gode samarbejdsevner

• har gode skriftlige kompetencer

• arbejder selvstændigt, struktureret og ansvarsbevidst

• er fleksibel og serviceorienteret

Vi tilbyder:

• meningsfyldt arbejde til glæde for både kolleger og kirkernes brugere

• en aktiv kirke med mange spændende aktiviteter

• fleksibel arbejdsdag, hvor du selv kan være medbestemmende om din arbejdsplanlægning

• et dedikeret team af kolleger, der støtter hinanden i hverdagen

Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 2.

Årslønnen aftales indenfor intervallet 343.808,19 kr. – 433.852,69 kr. (nutidskroner). Overenskomsttillæg på 3.410,11 kr. pr. år (nutidskroner). Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

Der er ikke rådighedsforpligtelse til stillingen.

Løn og OK tillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

En forudsætning for ansættelsen er, at ansøgere som ikke allerede har gennemført kordegneuddannelsen, gennemfører 5 ugers grundlæggende uddannelse hurtigst muligt efter ansættelse.

Ansøgningen med relevante bilag sendes til på mail til 8231fortrolig@sogn.dk

Ansøgninger skal være Grenaa Menighedsråd i hænde senest fredag den 19/12 2025.

Vi planlægger at holde ansættelsessamtaler tirsdag den 30/12 2025. Du vil blive kaldt ind til samtale telefonisk.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til kontaktperson Margit Schumacher på telefon 22580088/mail margit_schumacher@hotmail.com eller til daglig leder Egon Jensen på telefon 61166607/ej-grenaa@stofanet.dk

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Provsti, Torvet, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/750d6016-bd2f-46f0-8cd8-33f75434ef55

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet