Økonomikonsulent til Økonomi i Norddjurs Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du det godt med en afvekslende og fagligt udfordrende hverdag med økonomi? Er du udadvendt, og befinder dig godt med at tale med mange personer fra hele den kommunale organisation? Kan du fordybe dig i detaljerne og samtidig bevare det store overblik? Tør du udfordre vores arbejdsgange og komme med nye ideer og løsninger? 

Så er du den rette kollega til Økonomi, hvor vi søger en Økonomikonsulent på 37 timer, som primært skal beskæftige sig med økonomiopgaver vedrørende Miljø- og Teknikområdet.

Du bliver en del af afdelingen Økonomi og Indkøb, hvor vi er 21 medarbejdere fordelt på en række teams. Vi har ansvaret for den samlede økonomistyring på tværs af alle fagforvaltninger. Vi har ansvaret for udarbejdelse af kommunens årsbudget og regnskab og for den løbende økonomiopfølgning. Vi har desuden ansvaret for en række tværgående projekter og analyser. 

Om jobbet

Vi tilbyder et spændende, lærerigt og udfordrende arbejdsmiljø i en mindre kommune, hvor din dagligdag vil være præget af lige dele controlling og ledelsesbetjening. 

Du kommer til at arbejde i et team på 3 medarbejdere, der primært servicerer områderne teknik, miljø, og kultur. 

Primære arbejdsopgaver vil være 

  • Budgetopfølgninger, budgetlægning og regnskabsafslutning på Miljø- og Teknikudvalgets områder
  • Bistå afdelingschefer med relevant økonomisk information og sparring
  • Kommentere på og redegøre for afdelingernes budgetter og regnskaber
  • Indgå i arbejdet med at finde økonomisk råderum på tværs af organisationen
  • Analyser, projektledelse og ad hoc opgaver

Vi er ansvarlige for vores egne opgaver, men vi tror på, at vi bedst løser vores opgaver i samarbejde. Vi tror også på, at det er udviklende at prøve nyt. Derfor prioriterer vi, at alle konsulenter har tværgående funktioner, får mulighed for at prøve kræfter med projekter og løbende får mulighed for efteruddannelse. 

Vi har fokus på dialog og faglighed. Vi indgår i et tæt samarbejde med fagchefer og respekterer andres faglighed, samtidig med at vi sikrer overholdelse af kommunens økonomiske politik.

Vi er kendt for vores gode sammenhold i Økonomi og Indkøb. Vi har det sjovt, når vi arbejder – også når det går stærkt!

Din profil

Du trives med mange varierende opgaver, er god til at se nye løsninger og muligheder for at forbedre arbejdsgange og har lyst til at deltage i udviklingsprojekter. Vi forudsætter at du er talstærk, er erfaren bruger i Excel, har gode IT-færdigheder samt gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner.

Du arbejder systematisk og tager ejerskab for de opgaver, som du får ansvaret for. 

Vi forestiller os, at du har relevant erhvervserfaring med offentlig økonomistyring eller en samfundsvidenskabelig uddannelse som, f.eks. administrationsbachelor, cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. og har interesse og flair for tal og økonomiske sammenhænge. Er udadvendt og har nemt ved at indgå i et konstruktivt samarbejde med ledere og kollegaer på tværs af hele organisationen. Erfaring fra en lignende stilling vil være en fordel, men nyuddannede med den rette profil og indstilling vil også kunne komme i betragtning. 

Vi tilbyder:

  • Et spændende og udfordrende job i en mindre kommune med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Stor selvstændighed i opgavevaretagelsen med sparring fra gode kolleger
  • Kurser og kompetenceudvikling 
  • Et godt arbejdsmiljø med flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Arbejdssted på rådhuset i Grenaa, der ligger i pendlerafstand til/fra Aarhus/Randers, og der er letbane fra Århus. 
  • Personaleforening og kantineordning

Løn og ansættelsesvilkår

  • Løn i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af individuelt tillæg
  • Fuldtidsstilling (37 timer inkl. betalt frokostpause)

Ansøgningsfrist, samtaler og tiltrædelse 

  • Ansøgningsfrist 21. oktober 2023
  • Samtaler forventes afholdt 25. oktober og den 26. oktober 2023
  • Tiltrædelse snarest muligt.

Kontaktoplysninger 

Du er også velkommen til at kontakte økonomichef Bettina Andersen, på 20 52 85 72 hvis du har spørgsmål til stillingen.

Vi glæder os til at høre fra dig! 

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden. 

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her: 

Du kan i øvrigt få mere viden om Norddjurs Kommune på:

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Norddjurs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Norddjurs Kommune, Torvet 3, 8500 Grenaa

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921182

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet